Kilian Züllig, M.Sc.

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Professur für Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Digital Business
Institut für Business Analytics
Universität Ulm
Helmholtzstraße 22
89081 Ulm

Raum E.29
Telefon: +49 (0) 7 31 50-3 23 19
E-Mail: kilian.zuellig(at)uni-ulm.de

 

 

 

 

 

 

 

 

Werdegang

Seit 2021Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Business Analytics
2020 - 2021Studentische Hilfskraft am Institut für Business Analytics
2018 - 2021Master Wirtschaftsphysik, Universität Ulm
2015 - 2018Bachelor Wirtschaftsphysik, Universität Ulm

Forschungsschwerpunkte

  • Customer & Marketing Analytics
  • Plattformdesign


Publikationen

  • Züllig, K.; Bohnen, E.; Hühn, P.; Obermeier, A. (2023): Tell Me Why (I Want It That Way) – Effects of Explanations and Online Customer Reviews on Trust in Recommender Systems. International Conference on Information Systems (ICIS) 2023, Hyderabad, India.
  • Röder, A.; Bohnen, E.; Züllig, K.; Kupfer, A.; Zimmermann, S. (2023): Dynamic Pricing on Two-Sided Platforms: Consequences on Customers’ Fairness Perceptions and Purchase Intentions. International Conference on Information Systems (ICIS) 2023, Hyderabad, India.
  • Züllig, K.; Napirata, S.; Zimmermann, S. (2023): Context-Aware Marketing Attribution Based on Survival Analysis. Wirtschaftsinformatik 2023 Proceedings.
  • Züllig, K., Erlebach, S., Kupfer, A., & Zimmermann, S. (2023): Bargain Hunting on Black Friday–Making Great Deals and Bragging About Them. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) 2023. Hawaii, USA.

Auszeichnungen

2023Prototype Innovation Award, International Conference on Business Informatics and Information Systems


Freizeitaktivitäten

  • Rennrad fahren
  • Wandern
  • Reisen