Kilian Züllig, M.Sc.

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Professur für Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Digital Business
Institut für Business Analytics
Universität Ulm
Helmholtzstraße 22
89081 Ulm

Raum E.29
Telefon: +49 (0) 7 31 50-3 23 19
E-Mail: kilian.zuellig(at)uni-ulm.de

 

 

 

 

 

 

 

 

Werdegang

Seit 2021 Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Business Analytics
2020 - 2021 Studentische Hilfskraft am Institut für Business Analytics
2018 - 2021 Master Wirtschaftsphysik, Universität Ulm
2015 - 2018 Bachelor Wirtschaftsphysik, Universität Ulm

Publikationen

  • Züllig, K. (2024): Track Me if You Can – Adjusting for Tracking Uncertainty in Marketing Attribution Models. Conference on Information Systems and Technology (CIST) 2024, Seattle, USA.
  • Züllig, K.; Bohnen, E.; Hühn, P.; Obermeier, A. (2023): Tell Me Why (I Want It That Way) – Effects of Explanations and Online Customer Reviews on Trust in Recommender Systems. International Conference on Information Systems (ICIS) 2023, Hyderabad, India.
  • Röder, A.; Bohnen, E.; Züllig, K.; Kupfer, A.; Zimmermann, S. (2023): Dynamic Pricing on Two-Sided Platforms: Consequences on Customers’ Fairness Perceptions and Purchase Intentions. International Conference on Information Systems (ICIS) 2023, Hyderabad, India.
  • Züllig, K.; Napirata, S.; Zimmermann, S. (2023): Context-Aware Marketing Attribution Based on Survival Analysis. Wirtschaftsinformatik 2023 Proceedings.
  • Züllig, K., Erlebach, S., Kupfer, A., & Zimmermann, S. (2023): Bargain Hunting on Black Friday–Making Great Deals and Bragging About Them. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) 2023. Hawaii, USA.

Auszeichnungen

2023 Prototype Innovation Award, International Conference on Business Informatics and Information Systems

Freizeitaktivitäten

  • Rennrad fahren
  • Wandern
  • Reisen