Meldung aus dem Institut für Psychologie und Pädagogik

Klinische Psychologie und Psychotherapie: DFG-Projekt zum Thema "Reducing the incidence of depression for patients with back pain and subclinical depression using an internet- and mobile-based intervention"

DFG-Projekt im Bereich der Klinischen Psychologie und Psychotherapie: Reducing the incidence of depression for patients with back pain and subclinical depression using an internet- and mobile-based intervention.

Prof. Dr. Harald Baumeister wurde zusammen mit Prof. Dr. Dr. J. Bengel (Freiburg) und PD Dr. D. Ebert (Erlangen) von der DFG  das Drittmittelprojekt "Reducing the incidence of depression for patients with back pain and subclinical depression using an internet- and mobile-based intervention: Follow-up assessment of a pragmatic randomized controlled large-scale trial" bewilligt, mit einer Laufzeit von 15 Monaten und einer Fördersumme von €96.926.