Kolloquiumsvortrag an der Friedrich-Alexander Universität Nürnberg-Erlangen

Opens internal link in current windowManfred Reichert war eingeladener Gastredner im Informatikkolloquium an der Opens external link in new windowTechnischen Fakultät der Friedrich-Alexander Universität Nürnberg-Erlangen. In seinem 90-minütigen Fachvortrag ging er auf grundlegende Herausforderungen ein, die es im Hinblick auf eine flexible Workflow-Unterstützung mittels Prozess-Management-Technologie zu bewältigen gilt. Ferner präsentierte er ausgewählte Konzepte, Technologien und Werkzeuge aus seinen Forschungsprojekten, mit denen diesen Herausforderungen begegnet werden kann.

Prof. Dr. Manfred Reichert: Initiates file downloadManaging Flexibility and Evolution Challenges in Process-Aware Information Systems: Scenarios, Technologies, Tools; Kolloquiumsvortrag, Friedrich-Alexander Universität Nürnberg-Erlangen; 26. Januar 2015

Zusammenfassung (in englischer Sprache)

In today's dynamic business world, the success of a company increasingly depends on its ability to react to changes in its environment in a quick and flexible way. Companies have therefore identified process agility as a competitive advantage to address business trends like increasing product and service variability or faster time-to-market as well as to enable a close alignment of business with information technology. Along this trend, process awareness and service orientation have become prevalent paradigms in enterprise computing, and a new generation of process-aware information systems has emerged. Referring to real-world scenarios from various application domains, this lecture will present a review of fundamental flexibility and evolution challenges that exist for process-aware information systems. In particular, it will give insights into concepts, methods and technologies that foster flexibility in all phases of the process lifecycle.

Eine umfassende Darstellung dieses Themas findet sich auch im Springer-Buch Opens external link in new windowEnabling Flexibility in Process-Aware Information Systems, das Manfred Reichert zusammen mit seiner Kollegin Opens external link in new windowBarbara Weber (Universität Innsbruck) verfasst hat.