Service Request Forms
The following overview will guide you in selecting the correct form to request a service or report a problem. There are three different types of forms available:
- Online forms: Please fill out the form and return it by e-mail. You will immediately receive a confirmation e-mail stating our acknowledgement of your order.
- Online forms (submit in print form): In this case, you will be sent a pre-filled form by e-mail. Please print out the form, sign it, and return it by mail.
- PDF forms: These forms must be printed out, signed, and returned to the address mentioned on the form. (see also: Hinweise zur Benutzung von PDF-Formularen).
Please refer to the relevant service section of our website for more information.
Account & Access
Backup & Storage
Advice & Help
Library Services
- Acquisitions: Library purchase suggestion
- Circulation: renewal request
- Interlibrary loan: renewal request
- Reading room: group work room reservations
Campus & Business
- Chipkarte: Antrag für Mitglieder der Universität
- Chipkarte: Antrag für Studierende
- Chipkarte: Antrag für Abteilungen auf Gastkarten
- Chipkarte: Verlustmeldung für Mitglieder der Universität
- Chipkarte: Verlustmeldung für Studierende
- Chipkarte: Verlustmeldung Gastkarten
- LMS (Moodle): Kurse und Dozenten-Rechte beantragen
- Web-CMS: Redaktionsbereich einrichten
- Web-CMS: Zugriffsrechte Redaktionsbereich ändern
Desktop Computing
Document Delivery
Communication
- Telefonie: Änderung Amtsberechtigung
- Telefonie: Anforderung neue PIN
- Telefonie: Antrag neuer Anschluss
- Telefonie: Antrag Dienstmobiltelefon
- Telefonie: Einrichtung Chef-Sekretär-Anlage
- Telefonie: Einrichtung Tagungsanschluss
- Telefonie: Sonstiger Auftrag
- Telefonie: Störungsmeldung
- Telefonie: Temporärer Anschluss für externe Nutzer (Firmen)
- Universal Messaging (UMS): Einrichtung Faxdienst
- Videokonferenz: Auftrag Reservierung & Unterstützung
Media
- Audio- & Video-Produktion: Medienkopie & Komprimierung
- Design (Print- & Online-Produkte): Auftrag
- Druck & Weiterverarbeitung (Auftrag): Abschlussarbeiten (Bachelor, Master)
- Druck & Weiterverarbeitung (Auftrag): Buchbinde- & Sonderarbeiten
- Druck & Weiterverarbeitung (Auftrag): Dissertationen
- Druck & Weiterverarbeitung (Auftrag): Fotokopien & Weiterverarbeitung
- Druck & Weiterverarbeitung (Auftrag): Poster-Service
- Drucken im Netz (SB): Antrag Ausgabegerätenutzung
- Foto / Scan: Auftrag
- Geräteverleih (Multimedia): Reservierungswunsch
- Vorlesungsaufzeichnung: Antrag Veranstaltungsreihe
- Vorlesungsaufzeichnung: Antrag Einzelveranstaltung(en)
Network & Computer Connectivity
- LAN: IP-Adresse - Änderung
- LAN: IP-Adresse - Rechner abmelden
- LAN: IP-Adresse - Rechner anmelden
- LAN: IP-Adresse - Sonstiges
- LAN: IP Address - Application for revoking blocking
- LAN: Netzwerkdosenfreischaltung
- LAN: Störungsmeldung
- LAN: Umzug eines Rechners
- WLAN: Störungsmeldung
Software
Scholarly Information Services
- Literaturrecherchen (Auftrag): Dissertationen zu einem bestimmten Thema
- Literaturrecherchen (Auftrag): Kostenpflichtige Online-Recherche
- Literaturverwaltungssysteme: Bestellung EndNote-Lizenz
- Publikationsmanagement: Publikation auf OPARU
- Dissertations: submittal, printing, and binding
- Course reserves: faculty request
- Managing course reserve materials
Communication and Information Centre (kiz)
Please contact us if you have questions or problems related to the kiz services:
Office hours
Monday - Thursday
09:00 h - 12:00 h and 13:00 h - 15:30 h
Friday 09:00 h - 12:00 h
Phone
+49 (0) 731 / 50 - 30000
Telefax
+49 (0) 731 / 50 - 1230000
Order a Callback
helpdesk(at)uni-ulm.de
Support Portal (Uni internal)
[more]
Service Points are locations where you can visit us personally.
Using self-service functions of the Identity Management System (IDM): Administer permissions, subscribe to services, change passwords.
Research in the library stock: monographs, textbooks, magazines, university publications, e-books, e-journals, national licenses, and the contents of the institutional repository OPARU.
With about 400 keywords you will get direct access to our services. If something isn't listed, please contact our Internet Editorial Office.